Ѧʏ βʋииιɛƨ Ɯσяℓ∂
My Love From The Star
Tuesday 21 January 2014 • 7:23 pm • 0 comments
Assalamualaikum

Amila ada tetiba jer minat K-Drama ni. So, Amila nak kongsilah sinopsis dia yang gila panjang nih...Kalau salah, Amila tak tau. Suitable for kpoppers! (y)


Klik untuk lihat lebih besar atau ctrl+click okay?

Sinopsis:

Semasa pemerintahan Raja Gwanghye , dilaporkan secara meluas di seluruh negara itu , yang di tengah-tengah lampu terang , lagu kuat, dan berkabus jerebu, makhluk asing mendarat di Joseon. Tidak ada laporan yang hampir mati makhluk itu. Dalam abad ke-21 Seoul, makhluk asing yang namanya duniawi adalah Do Min Joon , ( yang dimainkan oleh pelakon Kim Soo Hyun ) adalah kuat, bijak , kacak, dan terus mata a. Apa yang akan berlaku apabila lelaki itu " dari bintang-bintang " memenuhi Hallyu bintang Cheon Song Yi ( yang dimainkan oleh pelakon Jeon Ji Hyeon ) ?

Genre : Romantik , SciFi & Fantasi , Drama Korea, Drama
Negara: Korea
Tajuk asal: 별 에서 온 그대
Sukarelawan Channel Pasukan: Pergi Pergi Alien dan Hallyu Star Pasukan sukarelawan ( orang seperti anda !) Yang telah menulis sarikata untuk video ini. Ingin menyertai keseronokan ? Hubungi pengurus Channel !
Rangkaian Penyiaran : SBS
Rating : PG-13

My Love Dari Bintang ( Hangul : 별 에서 온 그대 ; RR : Byeoreseo pada geudae ; MR: Pyŏresŏ Pada Kŭdae ; harfiah " Anda yang datang dari Bintang" ) adalah Korea Selatan siri televisyen tentang makhluk asing yang mendarat di Bumi 400 tahun lalu dalam Dinasti Joseon , yang kemudiannya jatuh cinta dengan seorang pelakon utama dalam era moden. Ia menyiarkan pada SBS dari 18 Dis 2013 kepada 20 Februari 2014 pada hari Rabu dan Khamis pada 21:55 selama 20 episodes.The cinta fantasi bintang Kim Soo- hyun dan Jun Ji- hyun (juga dikenali sebagai Gianna Jun, dalam skrin yang kecil kembali semula selepas 14 tahun , yang sebelum ini bekerja bersama-sama dalam filem rompakan blockbuster The Pencuri.

Jangan Min- Joon adalah makhluk asing yang mendarat di Bumi pada tahun 1609 semasa Dinasti Joseon , kemudiannya akan kekal di dunia ini untuk empat abad seterusnya kerana dia tersekat di sana. Beliau mempunyai penampilan yang hampir sempurna , kebolehan fizikal dipertingkatkan melibatkan penglihatannya , pendengaran dan kelajuan, dan sinis , pandangan letih mengenai manusia. Dia bertemu seorang gadis muda yang sedang menghadapi banyak masalah dalam hidupnya. Kedua-dua mereka jatuh cinta antara satu sama lain tetapi dia dibunuh oleh beberapa tentera . Masa berlalu tahun demi tahun dan dia palsu kematian dan kehidupan sebagai seorang yang baru setiap 10 tahun. Dia berakhir dalam bidang akademik pada hari ini , menjaringkan pekerjaan sebagai profesor kolej, di mana dia bertemu pelakon terkenal Cheon Song- yi , bintang Hallyu yang terbesar di Korea. Dia mendapati dia hanya mempunyai 3 bulan lagi di Bumi. Song- yi adalah buruk, berhak perhatian aneh , seseorang yang menjadi bintang atas remaja itu dan tidak pernah belajar bagaimana untuk hidup kehidupan yang normal. Dia minum seperti ikan, bersumpah seperti pelaut dan melakukan apa sahaja yang dia mahu. Kebetulan dia menjadi jirannya . Min- Joon mendapati bahawa Cheon Song- yi kelihatan seperti gadis muda dia jatuh cinta dengan dalam era Joseon yang meninggal dunia. Tetapi dia cuba untuk menjaga dirinya dari Cheon Song- yi kerana dia telah meninggalkan dalam 3 bulan. Sebagai hari berlalu Cheon Song- yi sedang menghadapi banyak masalah dalam hidupnya sekarang. Min- Joon tidak tahan keadaan Song- yi dalam dan cuba untuk membantu beliau . Kerana beliau membantu beliau kedua-dua mereka menjadi rapat antara satu sama lain dan jatuh cinta antara satu sama lain tetapi kedua-dua cuba untuk menafikannya....

Main characters
Jun Ji-hyun ... Cheon Song-yi
Kim Soo-hyun ... Do Min-joon
Park Hae-jin ... Lee Hwi-kyung
Yoo In-na ... Yoo Se-mi

p/s: if korang nak saksikan dramanya, sila ke sini. Setiap hari Rabu dan Khamis. Ulangan kedua-dua episod pada hari Rabu and Khamis pada hari Sabtu. Jam 8.50 malam :) 

Labels:



PASTFUTURE
Writer Blog


Assalamualaikum blogger! Welcome to My world . Please don't copy anything here. Be a good girl and boy. Leave me a nice speak at my cbox ^^ Feel free to navigate around here :)Need some choco ? Here.

WALKIE TALKIE


The Besties


Grab Me!

*Copy and paste into your blog okay?

Past Memory




CREDIT SECTION

Coding basecode by: Izyanyancinnamon
Edit template by: Iman Sarah
Owner blog: Nur Amila
Best view:Google Chrome
Others:(♥♥)